Naskhi

Naskhi , eller al-naskh, betyder ophævelsen – dvs. ændring eller ophævelse.

Naskhi er Muhammads angiveligt gudgivne ret til at ændre eller ophæve Guds tidligere givne åbenbaringer.Over 220 vers i Koranen forblive ophævet via naskhi.

Muhammad begrundede naskh med denne passage i Koranen:

 

 

naskh

 

 

 

 

“Vi har ikke ophæve et vers eller få det til at blive glemt, bortset fra at vi frembringe [en] bedre end det eller ligner det du ikke ved, at Allah er over alle ting kompetent.?” – Koranen 2: 106

Allah er ikke Bibelens Gud. Allah er den hedenske månen gud oldtidens Arabien, at muslimer hævder er Bibelens Gud. Dette er ikke tilfældet. Se Allah Moon Gud .

Hvis Muhammed var med henvisning til Bibelens Gud, opstår spørgsmålet, “Er Gud, som er perfekt, nødt til at ændre, ophæve eller ” bedre “ Hans egne ord en eneste gang, endsige mere end 220 gange i livet i en selv- erklæret profet? ‘ (se Muhammad falske profet )

I virkeligheden naskh er en bekvem, men tvivlsom undskyldning, at Muhammed gjort op for at dække over de myriader Fejl i Koranen , ændrer hans sind, og ved mindst tre lejligheder, retfærdiggøre hans seksuelle appetit. For eksempel, Muhammad omgang begrænses alle mænd til hver maksimalt have fire koner:

“Og hvis du er bange for at du ikke vil handle retfærdigt med forældreløse piger, så gifte dem, behage dig af [Other] kvinder, to eller tre eller fire. Men hvis du er bange for, at du ikke vil være lige, derefter [kun gifte] . en eller dem din højre hånd besidder det er mere velegnet at du måske ikke hælde [til uretfærdighed] “. – Koranen 4: 3

Nask h af passagen ovenfor med den nedenfor givet Muhammad den eneste privilegium at tage så mange koner, som han ønskede:

O Profet , ja Vi har gjort lovligt at du jeres hustruer, som du har givet deres grund kompensation og dem din højre hånd besidder fra hvad Allah har returneret til dig [af fanger] og Døtre dine faderlige onkler og døtre din faderlige tanter og døtre dine mødre onkler og døtre dine moderlige tanter, der udvandrede med dig og en troende kvinde, hvis hun giver sig selv til profeten [og], hvis profeten ønsker at gifte sig med hende, [dette er] kun for dig, eksklusive [andre] troende. Vi har bestemt, hvad vi har gjort obligatorisk for dem om deres koner og de ​​deres højre hånd besidder, [men dette er for dig] for, at der vil være med dig intet ubehag. og lige er Allah Tilgivende og barmhjertig. ” – Koranen 33:50